Onderzoek: Zorgmedewerkers beoordelen IT-voorzieningen positiever door coronacrisis
Beoordeling van IT-voorzieningen stijgt van 6,9 naar 8,1
Nederlandse zorgmedewerkers zijn door de coronacrisis de IT-voorzieningen positiever gaan beoordelen. Dit blijkt uit onderzoek naar de digitale werkbeleving van IT-dienstverlener Ictivity, uitgevoerd onder 1730 werkende Nederlanders, waarvan er 436 in de zorgsector werkzaam zijn. Zo geven zorgmedewerkers dit jaar hun IT-voorzieningen een 8,1. En dat is opvallend. Want in 2019 beoordeelde de zorgsector haar IT-voorzieningen nog met een veel magerder cijfer, namelijk een 6,9.
Tevredenheid thuiswerkplek stijgt
Niet alleen de IT-voorzieningen worden positiever beoordeeld, er wordt door zorgmedewerkers ook positiever gekeken naar de thuiswerkplek. Zo scoorden de voorzieningen om thuis te werken in 2019 een 6,8. Na de coronacrisis is deze beoordeling gestegen tot een 7,2.
Wilbert van Beek, algemeen directeur van Ictivity: “Het is opvallend dat men nu een stuk positiever kijkt naar de IT-voorzieningen en de thuiswerkplek. Organisaties zetten grote stappen op het gebied van IT, maar een stijging van ruim een punt in de beoordeling is enorm. Dit is waarschijnlijk deels te verklaren door de grote afhankelijkheid van IT die iedereen sinds de coronacrisis in maart heeft gevoeld en vandaag nog steeds ervaart. Dit heeft men gedwongen om te ontdekken welke mogelijkheden de IT allemaal biedt. Daarbij heeft de uitbraak van COVID-19 er ook voor gezorgd dat men gedwongen werd om innovaties versneld door te voeren. Deze verbeteringen dragen ook bij aan een positievere gebruikerservaring.”
Benieuwd naar alle resultaten van het onderzoek? Download dan het rapport met alle details voor de zorgsector of het rapport met de resultaten voor werkend Nederland.
Terug naar overzicht