Betrouwbaarheid, maatwerk en denken in kansen kenmerken de dienstverlening van PSW en vormen tevens het fundament voor de samenwerking.
Gehandicaptenzorginstelling PSW kiest opnieuw voor IT-dienstverlener Ictivity. Na een driejarige samenwerking heeft PSW met behulp van een externe adviseur de gewenste ICT-dienstverlening getoetst aan de markt. Hieruit blijkt dat Ictivity en Omnia, een veilige en gebruiksvriendelijke online werkplek, goed aansluiten op het toekomstperspectief van PSW. In 2016 gingen de twee bedrijven voor het eerst samen in zee. Op 1 november 2020 is de samenwerking verlengd.
Gebruikersbehoeften centraal
Ictivity is verantwoordelijk voor het volledige IT-beheer en -support van PSW. Daarbij staat innovatie centraal en werken beide organisaties structureel samen om de digitale transformatie steeds beter te laten aansluiten bij de behoeften van de PSW-medewerkers. Zo wordt de functionaliteit van het PSW-portaal rijker en krijgt Microsoft Teams een steeds prominentere rol in de digitale samenwerking en communicatie. Dit past bij de huidige tijdsgeest en de toekomst van werken in de zorg.
Marcel Charlier, Manager ICT bij PSW: “De samenwerking wordt gekenmerkt door gelijkwaardigheid. Ictivity is een waardevolle sparringpartner en we bepalen samen de prioriteiten op IT-gebied. Zo ging aan het begin van de coronapandemie alle aandacht uit naar de ingebruikname van Microsoft Teams, waardoor dit binnen twee weken volledig was opgetuigd voor onze ruim 1.200 medewerkers. We hebben te maken met een vast team dat onze organisatie kent en weet wat er bij ons gebeurt. De betrokkenheid van Ictivity is een heel belangrijke succesfactor in onze samenwerking.”
Van SLA naar XLA
Rinske van Kerkoerle, Klant Succes Manager bij Ictivity: “De gesprekken over de samenwerking tussen PSW en Ictivity richtten zich al een ruime tijd niet meer op kwantitatieve kaders, zoals reactiesnelheid. Het is een hele open samenwerking. Zo sparren we bijvoorbeeld samen over het intuïtiever maken van de werkplek van de gebruikers en de rol van ICT in het optimaal beantwoorden van de hulpvraag van cliënten. Het is een zorgorganisatie, waarbij betrouwbaarheid, samenwerken, maatwerk en denken in kansen en mogelijkheden centraal staan. De verandering van een SLA naar een XLA is dus een passende stap. We zijn blij dat we samen met PSW deze volgende stap kunnen gaan zetten.”
Meer informatie over de samenwerking tussen PSW en Ictivity is te vinden in de Case ‘Een XLA past bij PSW‘.
Terug naar overzicht