De zorgsector ondergaat een digitale transformatie. Daardoor staat iedereen, van het management tot de zorgverlener, voor een flinke uitdaging. Spannende, maar ook onzekere tijden. Een interessante vraag is dan ook hoe de zorgverlener van vandaag de dag naar al deze ontwikkelingen kijkt. Zijn ICT-voorzieningen in de zorg een veroorzaker van kopzorgen of juist een goedwerkend medicijn? Dit thema staat centraal in het onderzoek dat Ictivity heeft uitgevoerd onder meer dan 500 professionals in de zorg.
Hoe kunnen we hem of haar optimaal faciliteren? Hoe kunnen we de rompslomp wegnemen en werk efficiënt maken? We vroegen het aan de zorgverleners zelf.
Rapport: Kopzorgen of medicijn?
In het onderzoeksrapport wordt de visie van medewerkers uit jeugd-, gehandicapten-, ouderen-, thuis- en de geestelijke gezondheidszorg nader toegelicht.
- Zijn zorgverleners klaar voor de veranderingen in de zorg?
- Wat is de visie hierop van het management?
- Kritieke situaties, hoe ernstig is het gesteld en wat zijn de oorzaken?
- Wat zijn de grootste frustraties bij zorgverleners bij het zoeken naar informatie?
- Hoe is het gesteld met de ICT kennis in de zorg?
- Wat zijn voor de grootste uitdagingen als het gaat om digitale transformatie en cliëntgericht communiceren?
Nieuwsgierig?
Download dan het volledige onderzoeksrapport en blijf op de hoogte van ontwikkelingen in het digitale landschap van de zorg.