Nieuwe intuïtief ontwerp Omnia portaal
Het Omnia portaal ondergaat binnenkort een flinke transformatie. De interface is opnieuw gestructureerd, zodat gebruikers nog makkelijker binnen het portaal kunnen navigeren. Het nieuwe, intuïtieve ontwerp brengt de gebruikersbeleving naar een hoger niveau.
De belangrijkste wijzigingen in deze update:
- Het navigatiemenu in de header (inclusief tabbladen) verhuist naar de linkerzijde in een verticaal navigatiemenu
- Het activiteitenoverzicht wordt in de nieuwe layout standaard getoond en blijft vastgepind in beeld
- De ‘grid’-indeling wijzigt van 3-kolommen naar een 2-kolommen indeling
- De zoekbalk krijgt een prominentere plek in het portaal
Prominente plek Globale Zoekfunctie
In het nieuwe design krijgt de Globale Zoekfunctie een prominentere plek, bovenin de header. Met de geavanceerde zoekfunctie zoek je eenvoudig in documenten, e-mail, adresboek en nieuwsberichten. De komende tijd worden er steeds meer functies toegevoegd aan de zoekfunctie zodat gebruikers de informatie die ze nodig hebben nóg sneller terugvinden.
Vernieuwde activiteitenfeed
De activiteitenfeed krijgt een vaste plek binnen de werkplek en blijft altijd in beeld. Meldingen en updates zijn direct zichtbaar zodat de gebruiker snel op de hoogte is. De activiteitenfeed wordt op een later tijdstip doorontwikkeld tot een adaptieve tijdlijn. De feed wordt dan voorzien van gepersonaliseerde informatie en slimme suggesties die aansluiten op individuele behoeften en voorkeuren. Blijf op de hoogte, want de adaptieve tijdlijn komt binnenkort beschikbaar!
Altijd op de hoogte met de Hub
Met de Hub zorg je voor een optimale verbinding met je medewerkers. Nieuws, evenementen en kennisitems zijn direct beschikbaar binnen het portaal zonder dat de gebruiker naar een apart intranet hoeft te navigeren. Zo wordt de werkplek één centrale plek met alle informatie, apps en nieuws. Binnen de nieuwe lay-out heeft ook de Hub een nieuwe pagina gekregen voor een nog betere gebruikerservaring.
Meer tegelformaten beschikbaar
Elke organisatie, elk team en elke medewerker is anders en heeft zijn eigen voorkeuren. Daarom introduceren we in de volgende update nog meer mogelijkheden om je eigen werkplek in te richten. Met de nieuwe tegelformaten bieden we je meer flexibiliteit om je digitale werkplek naar wens aan te passen.
Zachte landing
Een nieuwe lay-out kan even wennen zijn. Omdat we het belangrijk vinden de gebruikers een zachte landing te geven gaan we deze update gefaseerd doorvoeren. We hebben een handige knop toegevoegd en de navigatiebalk waarmee je de nieuwe lay-out kunt activeren, maar ook snel weer terug kunt naar het oude design. Na een aantal weken gaat het schuifje standaard aan, maar kun je nog steeds terug naar de oude interface. Weer een aantal weken later wordt de nieuwe lay-out standaard. Zo geven we de gebruikers langzaam de tijd om vertrouwd te raken met hun nieuwe werkplek. De planning voor het doorvoeren van bovenstaande stappen wordt in overleg met jouw organisatie afgestemd. Daarnaast komen er tijdig materialen beschikbaar om je medewerkers voor te bereiden op de wijzigingen.