Rotterdam, 1 februari 2012

Outdare, onderdeel van Ictivity en leverancier van hoogwaardige diensten rondom de open source CRM applicatie SugarCRM, heeft voor de gemeente Rijswijk een Klant Contact Center (KCC) applicatie opgeleverd met SugarCRM als basis.

Vanaf 2015 vormen gemeenten het aanspreekpunt voor burgers, bedrijven en overheden voor alle vragen aan de overheid ongeacht welk kanaal (balie,telefoon,e-dienstverlening en post) hiervoor wordt gekozen. Het landelijke Programma Antwoord© biedt gemeenten kennis, bouwstenen en eventuele ondersteuning ten aanzien van de dienstverlening aan burgers, bedrijven en instellingen.

In nauwe samenwerking met de gemeente Rijswijk is door Outdare binnen twee maanden een KCC-systeem opgeleverd welke is geïntegreerd met diverse applicaties en databronnen. Daarnaast is het nieuwe VoIP-platform van de gemeente Rijswijk naadloos geïntegreerd met het KCC-systeem waardoor medewerkers met één applicatie vragen, diensten en producten van burgers, bedrijven en instellingen snel en adequaat kunnen vastleggen en afhandelen.

De succesvolle samenwerking tussen Outdare en de gemeente Rijswijk is voornamelijk te danken aan de heldere doelstelling van het project en de wijze waarop enerzijds de opdracht is verstrekt en anderszijds de opdracht is uitgevoerd. De pragmatische aanpak en de specifieke kennis van SugarCRM binnen Outdare bleken goed aan te sluiten op de duidelijke visie en no-nonsense aanpak van de gemeente Rijswijk.

Ludo Hoppenbrouwer,  Manager Dienstverlening/Specialist Publieke Dienstverlening:

“Allereerst heeft Rijswijk met SugarCRM vooral voor een slimme oplossing gekozen die in staat is om ‘onder water' allerlei koppelingen te maken met onze gemeentelijke systemen. Dat is natuurlijk de techniek want het project kenmerkt zich vooral door de intense samenwerking tussen de opdrachtgever en opdrachtnemer waarbij de keuze voor SugarCRM voor beide partijen via een sterke interactie met elkaar tot stand is gekomen.”

Fabrice Mous, directeur Outdare:

“Met SugarCRM als oplossing voor het Klant Contact Center realiseert de gemeente een enorme flexibiliteit en keuzevrijheid voor nu en in de toekomst. Voortbouwend op een open en flexibele architectuur van de gemeente Rijswijk kan SugarCRM met haar open koppelvlakken en open standaarden eenvoudig en transparant de gemeentelijke applicaties in de backoffice naar de frontoffice ontsluiten.”

Terug naar overzicht